Wilt u een woning huren?
Graag nemen wij het zoeken naar uw ideale huurwoning van u over. In het dagelijks wisselende aanbod van woningen kunt u als huurder geconfronteerd worden met een woning met gebreken of afspraken in de huurovereenkomst welke tot juridische problemen en/of onenigheid tussen verhuurder en huurder leidt. Hier zijn wij de aangewezen partij om gebreken aan de woning, gebreken in de huurovereenkomst of een verkeerde oplevering te tackelen. Kortom wij helpen u graag aan uw nieuwe woning.
Wat doen wij voor u als huurder:
Onderstaand een overzicht van de werkzaamheden die ML Housing voor u verricht op basis van de bemiddelingsovereenkomst. De aard en hoeveelheid van de werkzaamheden kunnen verschillen per kandidaat, situatie en object.
- het opstellen van een zoekprofiel om een match te kunnen maken op geschikte huurobjecten;
- het bezichtigen van woningen die matchen op uw zoekprofiel, eventueel gezamenlijk met andere makelaars bezichtigen van een woning van uw keuze;
- het voeren van prijsonderhandelingen over de hoogte van de huurprijs en waarborgsom van het object van uw keuze;
- het voeren van onderhandelingen omtrent zaken zoals opleverdata, gewenste aanpassingen, opleverniveau etc.;
- het overtuigen van de verhuurder van de degelijkheid van u als huurder d.m.v. het aanleveren van documentatie met betrekking tot uw inkomen zoals loonstroken, een identiteitscontrole aan de hand van uw ID etc;
- het verzamelen van alle benodigde relevante documenten van u als huurder;
- het screenen van de verhuurder middels ervaringen uit de praktijk en de markt en reacties van huurders in het verleden;
- het opstellen van een juridisch correcte huurovereenkomst;
- het voeren van contractuele onderhandelingen over de gestelde artikelen in de huurovereenkomst;
- het coördineren van de kennismaking tussen partijen en het bemiddelen bij eventuele discussies, ook na ingang van de huurovereenkomst;
- het doornemen met u van het contract en aan de huurovereenkomst gerelateerde zaken;
- het coördineren van de contractbesprekingen tussen partijen en de ondertekening van de huurovereenkomst;
- de coördinatie van een correcte betaling van alle gelden zoals huur en waarborgsom, alsmede retourbetaling van de waarborgsom na einde huurovereenkomst;
- coördinatie van de sleuteloverdracht;
- het uitvoeren van een uitgebreid visueel en tekstueel rapport bij de sleuteloverdracht (opleverinspectie inclusief notering meterstanden en aantal sleutels) om discussies over het retourneren van de waarborg in de toekomst te voorkomen;
- aftersales in de vorm van de behandeling van woongerelateerde klachten en andere verzoeken van u als huurder na de oplevering.